Skip to main content

Cookie & Privatlivspolitik

Cookies og lignende digitale tryllerier

Privatlivspolitik

Læs om vores privatlivspolitik

  1. Hvem er vi?

Værftets Madmarked A/S, CVR-nr. 38490621, Ny Kronborgvej 2, 3000 Helsingør, (herefter ”vi” eller ”os”) er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger som beskrevet nærmere i denne persondatapolitik.

Hvis du har spørgsmål til denne politik eller vores behandling af dine personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte os på mail: info@vaerftetsmadmarked.dk.

  1. Vi behandler dine personoplysninger

Vi behandler personoplysninger til forskellige formål, som du kan læse mere om i det følgende.

Vi opbevarer/videregiver udelukkende personoplysninger, så længe/når det er nødvendigt for at kunne efterleve de formål, hvortil personoplysningerne er indsamlet, eller hvis det er nødvendigt for at overholde vores retlige forpligtelser.

    1. Køb af varer og ydelser på Værftets Madmarked

Når du foretager et køb vha. elektronisk betaling, behandler vi transaktionsoplysninger om dig for at kunne gennemføre købet, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b.

I det omfang det er nødvendigt for virksomhedens drift, videregiver vi sådanne personoplysninger til andre samarbejdspartnere, leverandører mv., herunder fx transaktionssystemer, NETS, Mobilepay, IT-leverandører, fragtfirmaer, revisorer og advokater.

Vi opbevarer oplysningerne i 5 år efter udgangen af det pågældende regnskabsår i henhold til bogføringsloven.

    1. Stemningsbilleder og -videoer

Vi tager ind i mellem stemningsbilleder og -videoer af gæster for at brande og dele Værftets Madmarked og vores mange skønne aktiviteter.

Vi behandler i den sammenhæng almindelige personoplysninger i form af billed- og videomateriale af personer, der fremgår af materialet. Det gør vi, fordi vi har en legitim interesse i at kunne brande os og vores events og aktiviteter på Værftets Madmarked, og fordi vi vurderer, at din interesse i, at denne behandling ikke pågår, ikke overstiger dette, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f.

Vi gennemgår altid materialet inden det bliver offentliggjort og gør en stor indsats for at sikre, at de personer, der fremgår, ikke føler sig udstillet eller krænket. Såfremt vi offentliggør sådanne situationsbilleder eller -videoer af dig, har du ret til at gøre indsigelse. Vi vil i sådanne tilfælde altid gøre, hvad vi kan for at fjerne billeder/opslag. Du kan læse mere om retten til at gøre indsigelse under pkt. 4, og ønsker du at gøre indsigelse kan du henvende dig på kontaktoplysningerne nævnt under pkt. 1.

Vi videregiver stemningsbilleder og -videomateriale til vores IT-leverandører, som vi benytter til opbevaring og databehandling.

Derudover videregiver vi materialet til samarbejdspartnere, hvis de er taget i forbindelse med et event eller aktivitet, der er organiseret i samarbejde med andre.

Endeligt offentliggør vi materialet på vores hjemmeside og/eller vores profiler på sociale medier, herunder Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn og TikTok.

Vi behandler materialet indtil det ikke længere er aktuelt, dvs. det kan slettes efter 10 år, eller hvis det er materiale, der knytter sig til gentagende faste arrangementer og begivenheder, indtil vi stopper med at afholde den pågældende begivenhed/arrangement. Vi sletter dog konkret materialet, hvis vi imødekommer en indsigelse herom.

    1. Nyhedsbreve og direkte markedsføring

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, behandler vi dine personoplysninger for at kunne sende dig nyhedsbrevet og administrere din tilmelding hertil.

Vi behandler i den sammenhæng alene almindelige personoplysninger i form af dit navn, e-mailadresse samt interaktionsdata, der bl.a. omfatter oplysning om, hvorvidt og hvornår du har åbnet nyhedsbrevene fra os. Denne behandling er baseret på dit samtykke hertil, som du har afgivet ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra a.

Du kan læse mere om samtykke under pkt. 3, og ønsker du at tilbagekalde dit samtykke kan du henvende dig på kontaktoplysningerne nævnt under pkt. 1.

Vi videregiver personoplysningerne til vores IT-leverandører, som vi benytter til opbevaring, databehandling og fremsendelse af nyhedsbreve.

Vi behandler dine oplysninger til brug for fremsendelse af nyhedsbrevet så længe du har givet os samtykke hertil, dvs., indtil du tilbagekalder dit samtykke.

    1. Henvendelse til os via e-mail

Hvis du kontakter os via vores kontaktformular eller via e-mail, behandler vi dine personoplysninger. Det gør vi for at kunne håndtere og besvare din henvendelse. Vi vil som udgangspunkt behandle almindelige personoplysninger herunder navn, mailadresse, faktureringsoplysninger samt øvrige personoplysninger, du har inkluderet i din henvendelse til os.

Alt afhængig af henvendelsen vil vores behandlingsgrundlag for behandlingen være følgende:

  • For at opfylde en aftale eller kontrakt med dig, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b. Det kan fx være tilfældet, hvis du henvender dig vedr. aftale om afholdelse af et event hos os.
  • For at forfølge en legitim interesse, som vi vurderer, er mere tungtvejende end din interesse i, at vi ikke foretager behandlingen, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f. Det kan fx være tilfældet, hvis du henvender dig med spørgsmål eller feedback til os. Du har i den forbindelse ret til at gøre indsigelse imod vores vurdering, hvilket du kan læse mere om under pkt. 4.
  • For at efterleve et lovkrav, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra c. Det kan fx være tilfældet, hvis du henvender dig for at gøre dine rettigheder i medfør af persondataforordningen gældende.

Hvis du inkluderer helbredsoplysninger i din henvendelse til os, fx for at spørge ind til allergener, handicapforhold eller lign. betragter vi dette som et samtykke til at behandle de pågældende følsomme oplysninger, jf. persondataforordningens art. 9, stk. 2, litra a.

Vi videregiver disse personoplysninger til software- og IT-leverandører og databehandlere, der er nødvendige for at håndtere din henvendelse.

Derudover kan vi alt afhængigt af indholdet af din henvendelse videregive dine personoplysninger til relevante samarbejdspartnere, leverandører, forsikringsselskab, politi og/eller advokat.

Vi opbevarer som udgangspunkt din henvendelse i 3 år efter afslutning af sagen eller håndtering af det forhold, du har henvendt dig omkring, medmindre det konkret er nødvendigt at opbevare personoplysningerne i længere tid.

    1. Brugere af vores hjemmeside

Når du besøger vores hjemmeside, behandler vi almindelige personoplysninger om dig i form af fx din IP-adresse, hvilke sider du besøger på vores hjemmeside og andre digitale fodspor ved hjælp af cookies og cookielignende teknologi.

Vi bruger denne teknologi for at kunne håndtere, udvikle og administrere vores hjemmeside, generere statistik over besøg og markedsføre os på baggrund af besøg. Du kan læse mere om vores cookies i vores cookiepolitik.

Alt afhængig af, hvilke cookies der benyttes, vil vores behandlingsgrundlag for behandlingen være følgende:

  • Behandling via nødvendige cookies sker derimod på baggrund af vores legitime interesse i, at vores hjemmeside fungerer efter hensigten, hvilket vi har vurderet overstiger din interesse i, at oplysningerne ikke behandles, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f.

Du har i den forbindelse ret til at gøre indsigelse imod vores vurdering, hvilket du kan læse mere om under pkt. 4.

  • Behandling via præferencecookies, statistiske cookies og marketingcookies sker på baggrund af dit samtykke, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra a.

I det omfang du giver samtykke til tredjepartscookies, videregiver vi dine personoplysninger til disse tredjeparter. Du kan læse mere om tredjepartscookies i vores cookiepolitik. Herudover kan vi videregive dine oplysninger til relevante leverandører og samarbejdspartnere, herunder fx softwareleverandører, marketingbureauer og andre databehandlere.

Hvor længe vi behandler dine personoplysninger til disse formål afhænger af, hvilke cookies du giver samtykke til.

Du kan til enhver tid ændre dine samtykkeindstillinger eller trække dit samtykke tilbage og slette de cookies, du tidligere har givet samtykke til ved at følge vejledningen i vores cookiepolitik. Du kan også altid klikke på ikonet nederst på vores hjemmeside for at ændre dit samtykke.

    1. Interaktion med Værftets Madmarked via sociale medier

Når du besøger og interagerer med os via vores profiler på sociale medier, behandler vi almindelige personoplysninger om dig i form af fx dit (bruger)navn, profilbillede og andre personoplysninger indeholdt i din interaktion med os.

Vi behandler disse personoplysninger for at kunne håndtere din henvendelse, generere statistik over effekten af vores aktiviteter på sociale medier og optimere vores markedsføring på sociale medier.

Alt afhængig af henvendelsen vil vores behandlingsgrundlag for behandlingen være følgende:

  • For at opfylde en aftale eller kontrakt med dig, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b. Det kan fx være tilfældet, hvis du henvender dig til os på sociale medier vedr. aftale om afholdelse af et event hos os.
  • For at forfølge en legitim interesse, som vi vurderer, er mere tungtvejende end din interesse i, at vi ikke foretager behandlingen, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f. Det kan fx være tilfældet, hvis du henvender dig med spørgsmål eller feedback til os, eller hvis du kommenterer, liker eller deler vores opslag.

Du har i den forbindelse ret til at gøre indsigelse imod vores vurdering, hvilket du kan læse mere om under pkt. 4.

  • For at efterleve et lovkrav, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra c. Det kan fx være tilfældet, hvis du henvender dig for at gøre dine rettigheder i medfør af persondataforordningen gældende.

Hvis du inkluderer helbredsoplysninger i din henvendelse til os, fx for at spørge ind til allergener, handicapforhold eller lign. betragter vi dette som et samtykke til at behandle de pågældende følsomme oplysninger, jf. persondataforordningens art. 9, stk. 2, litra a.

Vi videregiver disse personoplysninger til software- og IT-leverandører og databehandlere, der er nødvendige for at håndtere din henvendelse.

Derudover er vi ansvarlige for behandlingen af behandlingen af dine personoplysninger via sociale medier i fællesskab med udbyderen af det pågældende sociale medie. Du kan finde mere information under deres privatlivspolitikker:

Derudover kan vi alt afhængigt af indholdet af din henvendelse videregive dine personoplysninger til relevante samarbejdspartnere, leverandører, forsikringsselskab, politi og/eller advokat.

Vi opbevarer som udgangspunkt din henvendelse indtil du selv sletter den på det sociale medie eller indtil vi selv fjerner det opslag, som du har interageret med.

    1. Kontaktpersoner hos samarbejdspartnere og leverandører

Med henblik på at håndtere virksomhedens drift behandler vi følgende overordnede kategorier af personoplysninger om kontaktpersoner hos vores samarbejdspartnere og leverandører: Almindelige personoplysninger som fx navn, kontaktoplysninger, stillingsoplysninger, arbejdsgiver og andre CRM-relaterede personoplysninger.

Disse personoplysninger behandler vi med baggrund i følgende behandlingsgrundlag:

  • For at kunne opfylde vores kontrakter med de pågældende samarbejdspartnere og leverandører, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b.
  • For at forfølge vores legitime interesse i at varetage driften af Værftets Madmarked, hvilket overstiger din interesse i, at oplysningerne ikke behandles, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f.

I det omfang det er nødvendigt for virksomhedens drift videregiver vi sådanne personoplysninger til andre samarbejdspartnere, leverandører mv., herunder fx software- og IT-leverandører, fragtfirmaer, revisorer og advokater.

Vi opbevarer som udgangspunkt ovennævnte personoplysninger, så længe samarbejdet/leverandørforholdet består, eller indtil den pågældende kontaktperson ikke længere er ansat hos vores samarbejdspartner, leverandør mv. Personoplysninger, som er registreret i forbindelse med salg, levering, fakturering mv., opbevares i 5 år efter udgangen af det pågældende regnskabsår i henhold til bogføringsloven.

    1. Anmodning om stadeplads på Værftets Madmarked

Med henblik på at håndtere og administrere anmodninger fra potentielle stadeholdere, behandler vi følgende overordnede kategorier af personoplysninger om stadeholderen eller kontaktpersoner herfor: Almindelige personoplysninger som fx navn, kontaktoplysninger, CVR-nr., adresse, arbejdsgiver og øvrige personoplysninger af relevans for en eventuel udlejning af en stadeplads til en potentiel stadeholder.

Disse personoplysninger behandler vi, for at forfølge vores legitime interesse i at kunne håndtere og administrere anmodninger om stadeplads, samt for at kunne forfølge stadeholderens interesse i at leje en stadeplads, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f. Derudover vil personoplysningerne efterfølgende blive behandlet for at opfylde den pågældende kontrakt med stadeholderen, når stadeplads udlejes til stadeholder, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b.

I det omfang det er nødvendigt for virksomhedens drift videregiver vi sådanne personoplysninger til andre samarbejdspartnere, leverandører mv., herunder fx software og IT-leverandører, fragtfirmaer, revisorer og advokater.

Vi opbevarer som udgangspunkt ovennævnte personoplysninger i 5 år efter ophøret af lejeforholdet i overensstemmelse med pkt. 2.6, hvis anmodningen imødekommes. Imødekommer vi ikke en anmodning om en stadeplads, opbevares anmodningen i 3 år efter afslag på anmodningen. Personoplysninger, som er registreret i forbindelse med fakturering mv., opbevares i 5 år efter udgangen af det pågældende regnskabsår, som materialet knytter sig til i henhold til bogføringsloven.

    1. Rekruttering af medarbejdere til Værftets Madmarked

Med henblik på at rekruttere nye medarbejdere til Værftets Madmarked behandler vi følgende personoplysninger om dig, hvis du søger et job hos os:

  • Almindelige personoplysninger som fx navn, kontaktoplysninger, CV- og ansøgningsoplysninger, erfaring, kompetencer, anbefalinger mv.
  • Fortrolige personoplysninger, herunder fx dit CPR-nummer og karakterbevis.
  • Oplysninger om strafbare forhold, herunder eventuelle straffedomme, hvis vi anmoder om forevisning af straffeattest.
  • Følsomme personoplysninger, herunder fx helbredsoplysninger.

Disse personoplysninger behandler vi overordnet set for at overholde vores arbejdsretlige forpligtelser, jf. databeskyttelsesforordningens § 12. Derudover behandler vi dem for at forfølge vores legitime interesse i at kunne administrere rekrutteringsprocessen og for at finde den bedst egnede kandidat til stillingen, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f. Derudover vil personoplysningerne efterfølgende blive behandlet for at opfylde den pågældende ansættelseskontrakt med medarbejderen, når denne er ansat, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b.

Vi behandler dit CPR-nummer, for at retskrav kan gøres gældende og fastlægges, jf. databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 4, jf. § 7, stk. 2.

Oplysninger om strafbare forhold behandles, hvis det er nødvendigt til varetagelse af vores berettigede interesse i at undgå og forebygge kriminalitet hos os og denne interesse klart overstiger hensynet til dig, jf. databeskyttelsesloven § 8, stk. 3.

Hvis du har inkluderet helbredsoplysninger eller andre følsomme personoplysninger i din ansøgning betragter vi dette som et samtykke til, at vi må behandle de pågældende oplysninger, jf. persondataforordningens art. 9, stk. 2, litra a, eller for at retskrav kan gøres gældende for dig i form af at sikre, at arbejdet kan indrettes, således at der tages fornødent hensyn hertil, jf. persondataforordningens art. 9, stk. 2, litra f.

I det omfang det er nødvendigt for virksomhedens drift videregiver vi sådanne personoplysninger til samarbejdspartnere, leverandører mv., herunder fx software- og IT-leverandører, fragtfirmaer, revisorer og advokater.

Vi opbevarer som udgangspunkt i 6 måneder efter afslutning af rekrutteringsprocessen. Giver du samtykke til, at vi må forlænge opbevaringen af din ansøgning til fremtidige stillinger, opbevarer vi ansøgningen i efter denne aftale med dig.

Bliver du ansat hos os, behandler vi dine oplysninger i overensstemmelse med vores interne privatlivspolitik til medarbejdere.

  1. Hvis du ønsker at trække et samtykke tilbage

Hvis vi behandler dine personoplysninger på grundlag af dit samtykke, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os som angivet ovenfor under pkt. 1 eller følge vejledningen på vores hjemmeside, i nyhedsbreve mv.

Hvis du trækker dit samtykke tilbage, skal du være opmærksom på, at det ikke har betydning for lovligheden af vores behandling frem til tidspunktet, hvor du trækker samtykket tilbage, og at vi i særlige tilfælde kan være berettigede til fortsat at behandle dine personoplysninger, fx for at kunne forsvare os mod et eventuelt retskrav.

  1. Hvis du ønsker at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger

I nogle tilfælde baserer vi vores behandling af dine personoplysninger den såkaldte interesseafvejningsregel, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f.

Hvis vores behandling af dine personoplysninger er baseret på interesseafvejningsreglen, finder behandlingen sted, fordi vi har vurderet, at vores eller tredjemands legitime interesse(r) i at behandle dine personoplysninger er mere tungtvejende end din interesse i, at personoplysningerne ikke behandles, samt at behandlingen er nødvendig for at varetage de legitime interesser.

Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse imod vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen, hvorefter vi vil tage fornyet stilling til behandlingen af dine personoplysninger på baggrund af din indsigelse.

Du kan gøre indsigelse ved at henvende dig til os som beskrevet ovenfor under pkt. 1.

  1. Overførsel af personoplysninger til tredjelande

I det omfang det er nødvendigt for at kunne efterleve formålene med behandlingen af dine personoplysninger, kan vi komme ud for at overføre personoplysninger til internationale organisationer eller virksomheder, som er etableret i lande uden for EU/EØS. Vi foretager udelukkende sådanne overførsler, hvis vi har et lovgrundlag herfor, herunder fx:

  • Hvis EU-Kommissionen har vurderet, at sikkerheden i det pågældende tredjeland er tilstrækkelig i overensstemmelse med persondataforordningens art. 45,
  • Hvis der i øvrigt foreligger fornødne garantier for sikkerheden, herunder fx ved indgåelse af EU-Kommissionens standardkontrakter i overensstemmelse med persondataforordningens art. 46, eller
  • Hvis en eller flere af undtagelserne i persondataforordningens art. 49 finder anvendelse.

Du kan henvende dig til os som angivet under pkt. 1, hvis du ønsker en kopi af overførselsgrundlaget for en overførsel af dine personoplysninger.

  1. Dine rettigheder

Når vi behandler dine personoplysninger, har du følgende rettigheder over for os. Hvis du ønsker at gøre brug af disse rettigheder, er du altid velkommen til at kontakte os som beskrevet ovenfor under pkt. 1.

  • Indsigt. Du har ret til at få indsigt i og kopi af de personoplysninger, vi behandler om dig.
  • Berigtigelse. Hvis vi har registreret forkerte oplysninger om dig, har du som udgangspunkt ret til at få sådanne urigtige personoplysninger om dig rettet.
  • Sletning. I særlige tilfælde har du ret til at få slettet de personoplysninger, vi behandler om dig.
  • Begrænsning af behandling. I særlige tilfælde har du ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset til opbevaring.
  • Indsigelse. I særlige tilfælde har du ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger.
  • Dataportabilitet. I særlige tilfælde har du ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder på Datatilsynets hjemmeside: www.datatilsynet.dk.

  1. Klagemuligheder

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Vi håber dog, at du altid vil kontakte os først, så vi kan finde en fornuftig løsning.

Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger og klagevejledning på www.datatilsynet.dk.

Version 2 af 07/10/2024.

Cookie politik